زمینه های فعایت مجموعه

زمینه های فعایت مجموعه

شرکت سوله پرداز

در دنيايي كه فناوري بشدت زمینه‌های مختلف زندگي را تحت تأثیر قرار داده است، شرکت سوله پرداز با اتکال به خداوند قادر و متعال مصمم است، محصولات و خدماتی در حوزه‌ی مهندسی عمران فراهم ‌آورد و كيفيت خدمات مهندسی را از طریق نوآوری‌های به‌موقع فني معنادار، بهبود ‌بخشد. تا در نگاه مشتریان، تحسین‌ برانگیزترین شركت در صنعت خود باشد. شرکت سوله پرداز با مأموریت هم‌افزایی علم و ثروت، تحقق اهداف علمي و اقتصادي (شامل گسترش و كاربرد اختراع و نوآوري در زمینه های عمرانی) و تجاری‌سازی نتايج تحقيق و توسعه (شامل طراحي و توليد محصول و خدمات) با ارزش ‌افزوده فراوان، به‌عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با هدف ارائه خدمات فنی مهندسی و رشد و اعتلای صنعت ساخت و ساز کشور آغاز به کار نمود. این شرکت با استفاده از دانش و اطلاعات فنی مهندسین جوان خود ضمن ارتقای سطح کیفی پروژه های در دست اجرا در راستای بالا بردن کیفیت ساخت گام بر می دارد. از شروع فعالیت، کیفیت و تولید بهنگام اساس فلسفه حرکت حال و آینده این شرکت بوده است .

زمینه های فعالیت شرکت سوله پرداز:

شرکت سوله پرداز در سال 1385 فعالیت خود را در زمینه طراحی سازه های صنعتی آغاز نمود و پس از مطالعات گسترده ، در سال 1387 و همزمان با سال نوآوری و شکوفایی موفق به اتمام پروژه بزرگ نرم افزار سوله پرداز ( نخستین نرم افزار تخصصی طراحی سوله در ایران ) گشت و پس از ثبت نرم افزار در اردیبهشت ماه سال 1388 ، تاکنون موفق شده است توجه بسیاری از شرکت های طراح و سازندگان سازه های صنعتی (اعم از خصوصی و دولتی) را به خود معطوف سازد. این مجموعه دارای پنج واحد مجزای طراحی و  محاسبه ، نظارت و اجرا ( عمران ) ، توسعه بازار ، تحقیق و توسعه ، اداری - مالی و منابع انسانی می باشد. هم اکنون این گروه با بکارگیری و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و نرم افزارها و بهره مندی از پرسنلی مجرب و همگام با استاندارد های روز دنیا سهم عمده ای در آبادانی و ساخت و سازهای صنعتی کشور دارد.

  • مبدع اولین نرم افزار طراحی اتوماتیک سوله، سوله پرداز[1]
  • ارائه مشاوره در زمینه های طراحی و اجرای سازه های فلزی، صنعتی[2]، سازه های فضاکار و خرپایی[3]
  • طراحی و اجرای سازه های صنعتی، فلزی، سازه های فضا کار و خرپا

نرم افزار طراحی اتوماتیک سوله، سوله پرداز:

سوله پرداز نرم‌افزاری توانمند برای عملیات تحلیل و طراحی سوله‌ها است. تنها نرم‌افزاریست در دنیا که به‌صورت تخصصی برای این عملیات ساخته‌شده است. سوله پرداز این قابلیت را دارد که سوله‌های چنددهانه با دهانه‌های مختلف، سوله‌های همراه با بچه سوله، سوله‌های دارای سقف قوسی و سوله‌های تک‌شیب را تحلیل و طراحی نماید. به‌علاوه قادر به تحلیل و طراحی سوله‌های دارای طبقه و ستون وسط نیز می‌باشد.

با این نرم افزار می توانید با سرعت و دقت، در کمتر از یک ساعت فایل های طراحی بر اساس بهینه ترین حالت با کمترین پرت ورق و همچنین نقشه های اجرایی سوله و دفترچه محاسبات آن را در اختیار داشته باشید. سوله پرداز نقشه‌های اجرایی را در نرم‌افزار اتوکد با تمامی جزئیات موردنیاز ترسیم و در قسمت دفترچه محاسبات کنترل‌های دستی مربوط به اعضا و جزئیات را انجام می‌دهد. سوله پرداز در آخرین ورژن نرم افزار، مدل سه بعدی سوله در تکلا را به خروجی های خود اضافه نمود.

 

ازجمله قابلیت بسیار کاربردی این نرم‌افزار تحلیل و طراحی سوله‌های دارای جرثقیل است. طراحی حماله و پل جرثقیل به دلیل پیچیدگی روابط و مشکل بودن مدل‌سازی آن نیازمند وقت زیاد است. مدل‌سازی دقیق حماله و پل جرثقیل در نرم‌افزار SAP برای شبیه بودن به حالت واقعی تبحر بسیار زیادی را می‌طلبد. نرم‌افزار سوله پرداز با استفاده از تجربیات مهندسین باسابقه در این امر و همچنین تحقیق و بررسی بسیار، در این زمینه بسیار توانا بوده و حماله و پل جرثقیل را در صورت انتخاب کاربر به‌صورت اتوماتیک و با دقت بالا طراحی می‌نماید.

ازجمله قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار می‌توان به بارگذاری دقیق و بسیار آسان آن اشاره کرد. بارگذاری سوله‌ها برای مناطق مختلف متفاوت می‌باشد و این امر به دلیل تفاوت بین بارهای برف و باد و زلزله شهرهای مختلف است. در سوله پرداز با انتخاب شهری که سوله در آن واقع خواهد شد نرم‌افزار به‌سرعت ضرایب مربوط به باد، برف و زلزله که مربوط به منطقه انتخاب‌ شده است را وارد کرده و به‌صورت اتوماتیک ‌بارها را بر روی مدل سوله قرار می‌دهد و با دقت بسیار زیادی کنترل می‌کند.

سوله پرداز تمامی قسمت‌های مربوط به سوله را تحلیل و طراحی می‌نماید به‌طوری‌که کاربر تقریباٌ از انجام هرگونه عملیات دستی و نرم‌افزاری بی‌نیاز خواهد بود.

ورودی‌های نرم‌افزار سوله پرداز دهانه، ارتفاع، طول، شیب سقف، تناژ جرثقیل سوله، بار پوشش سقف، فاصله بین قاب‌ها و ارتفاع دیوار و پد استال، ویژگی‌های محل احداث (بار باد و برف و زلزله و تنش مجاز خاک) و... می‌باشد؛ و اما خروجی:

نرم‌افزار ابتدا به طرح پل جرثقیل می‌پردازد. برنامه ابعاد پیشنهادی خود را برای پل و حماله جرثقیل ارائه می‌کند و کاربر می‌تواند آن‌ها را تغییر دهد. کافیست کاربر مقادیر به ضخامت و عرض ورق‌های بال و جان پل تعیین کند و کلیک نماید و نتیجه را در چند ثانیه مشاهده کند (برنامه تنش خمشی و تنش برشی و خیز و کمانش موضعی پل را کنترل نموده و وزن پل را به دست می‌آورد و کاربر با سه چهار بار سعی به بهترین طرح دست پیدا می‌کند.) سپس نوبت به طرح حماله ها یا تراورس های جرثقیل می‌رسد که به طریق مشابه طرح می‌گردد. در مرحله بعد، سوله پرداز SAP راهم در اختیار گرفته و سوله را به‌طور اتوماتیک در آن مدل و طبق آئین‌نامه مبحث ششم ایران بارگذاری می‌کند و آن را طراحی می‌کند. کاربر ابعاد بال و جان را برای تیر و ستون‌ها مشخص نموده و یک کلیک می‌کند تا برنامه ابعاد را به SAP منتقل نموده به اعضا نسبت دهد و بعد از تحلیل و طراحی در حالت دو بعدی و سه بعدی، نتیجه را به کاربر گزارش می‌کند. پس کاربر می‌تواند تنها در چند دقیقه یک سوله را با دو یا سه پیشنهاد مدل کند و وزن‌ها و هزینه‌های آن‌ها را مقایسه کرده و بهترین طرح را انتخاب کند.

ضمناً سوله پرداز دارای آپشن کاهش حالت دورریز ورق هست. بدین معنا که طول و عرض ورق‌های تولیدی موجود در بازار به برنامه معرفی می‌شود تا برنامه کاهش دورریز ورق را نیز در طراحی لحاظ کند. همان‌طور که میدانیم یک سوله ممکن است ازنظر وزن کمترین وزن را داشته باشد ولی طرح آن مناسب تلقی نشود زیرا دور ریز ورق آن زیاد است. پس طراح باید علاوه بر سبک شدن مقاطع سوله دغدغه کاهش دورریز ورق را هم داشته باشد که سوله پرداز این کار را انجام می‌دهد. پس از طرح سوله برنامه به طرح سایر اجزای سوله می‌پردازد و در چند ثانیه آن‌ها را طراحی نموده و برای آن‌ها دفترچه محاسبات و نقشه ارائه می‌کند. این موارد شامل اتصالات، صفحه ‌ستون، پی سوله، بادبندها، سینه‌بندها، لاپه‌ها، بادبندهای سقف و دیوار، ستون‌های باد و کنترل ضوابط کمانش موضعی ، کنترل تنش خاک، کنترل بلند شدگی، ، طرح کف ستون‌ها و آنکر بولت ها و اتصالات تیر به تیر و تیر به ستون  می‌باشد.

 

 اصولاً بسیاری از اجزای سوله مثل بادبندها و کف ستون‌ها و پل و حماله جرثقیل و... به‌صورت دستی و با روش سعی و خطا طراحی می‌شوند یعنی یک مقدار اولیه توسط طراح برای مقاطع فرض و طی محاسباتی کفایت آن بررسی می‌شود. چنانچه مقطع مفروض قوی باشد در سعی بعدی مقطعی کوچک‌تر و چنانچه مقطع ضعیف باشد مقطعی قوی‌تر کنترل می‌شود؛ و آن‌قدر این چرخه (TRY & ERROR) بایستی انجام گیرد تا طراح به مقطع بهینه دست پیدا کند. به همین دلیل و چون هر بار عملیات سعی بسیار وقت‌گیر بوده و با محاسبات دستی روی کاغذ و به کمک ماشین‌حساب انجام می‌شود طراحان از ابتدا سعی را با مقطعی محافظه‌کارانه و با ضریب ایمنی بالا شروع می‌کنند تا حداکثر در سعی دوم به جواب قابل قبولی برسند. مثلاً برای طرح پل جرثقیل (که اغلب توسط مهندسان طراحی نمی‌شود و تجربی ساخته می‌شود) و یا طرح حماله های جرثقیل چند ساعت طول می‌کشد تا هر بار سعی به نتیجه برسد.

نهایتاً بعد محاسبات اتصالات، کف ستون ها و پی ها و معین شدن بهینه ترین حالت ممکن، نرم افزار خروجی های شامل: دفترچه محاسبات به صورت  فایل  word، نقشه های اجرایی در فایل auto CAD به صورت شیت بندی شده، فایل خروجی تکلا به کاربر می دهد.

مهم‌ترین نتایج استفاده از سوله پرداز:

  • بالا رفتن سطح ایمنی طرح‌های سوله به دلیل کاهش احتمالات خطا و دقت در محاسبات.
  • کامل بودن طرح برای اجرا و کیفیت طرح که اجرای سوله منطبق با طرح را ممکن می‌سازد (سوله پرداز نقشه‌های برش کارگاهی - شاپ تیر و ستون و حتی پل جرثقیل را هم ارائه می‌کند).
  • حداکثر صرفه‌جویی در زمان  طراحی پروژهای صنعتی
  • جلوگیری از هدر رفت مصالح و منابع (فولاد و بتن و ...) و ارزان‌تر تمام شدن احداث سازه‌های صنعتی و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی.
  • قابلیت برآورد مصالح و هزینه و کاهش ریسک انجام یک پروژه به دلیل آگاهی از قیمت و منابع و مصالح لازم و شفاف‌سازی اجرای پروژه و کاهش اختلافات بین کارفرما و مجری پروژه هاو...

بازار هدف

  • عمده مشتریان این محصول، طراحان سوله‌های صنعتی هستند.
  • صنایعی که احتیاج به ارزیابی بهینه بودن طراحی‌های افراد دارند
  • مهندسین عمران
  • کارخانه سازها
  • دفاتر فنی مهندسی
  • شرکت های مشاوره ساختمانی

 و به طور کلی، کلیه افرادی که نیازمند طراحی و اجرای سازه های صنعتی می باشند.

محصولات مشابه

  • داخلی: در حوزه داخلی نرم‌افزارهای مشابه در حوزه بتن و سازه‌های دیگر  وجود دارد ولی نرم‌افزار مشابه که در حوزه طراحی و بهینه‌سازی سازه‌های صنعتی فعالیت داشته باشد در حال حاضر وجود ندارد.

 

 

  • خارجی:

1-sap  و Tekla: نرم‌افزار تکلا طراحی را انجام نمی دهد و فقط برای نقشه گیری مورد استفاده قرار می گیرد که با هزینه خرید لایسنس 20 تا 30 هزار یورو در بازار وجود دارند. نسخه‌های قفل شکسته به‌هیچ‌ عنوان قابلیت این کار را ندارند. در مورد طراحی سازه اصلی سوله هم در اکثر کشورهای دنیا از نرم‌افزار SAP2000 استفاده می‌شود که این کار با چند اشکال یا محدودیت همراه است (روند سعی و خطا در آن برنامه نسبتا مشکل است): SAP فقط سازه اصلی سوله را طراحی می‌کند و سایر قسمت‌ها مانند فونداسیون‌ها و اتصالات و بادبندها و جرثقیل را بایستی دستی طرح نمود.

سوله پرداز  SAP   را هم در اختیار گرفته و سوله را به‌طور اتوماتیک در آن مدل و طبق آئین‌نامه2800 و  مبحث ششم ایران بارگذاری  و آن را طراحی می‌کند. نرم افزار سوله پرداز دارای خروجی فایل تکلا نیز می باشد.

2-نرم افزارMicrostran limcon  :   برنامه ای برای تجزیه و تحلیل و بررسی برج های مشبک و ساخته شده از فولاد است که برای طراحی، تجزیه و تحلیل و بررسی اتصالات فولادی و عضو فولادی کاربرد دارد. در  واقع  یک راه حل جامع برای تحلیل و طراحی سازه ها و قابها به صورت ۲ بعدی و ۳ بعدی می باشد. این نرم افزار انواع سازه های فولادی و بتنی تا ۳۵۰۰۰ عضو خطی را مدل می کند. دستورهای متنوع و کامل برای مدلسازی سازه، امکان تعریف بی نهایت ترکیب بار، محاسبه اتوماتیک وزن سازه تحت اثر بار مرده عضو ها، امکان اختصاص بارهای گره ای، اختصاص بار حرارتی به گره ها، بارهای گسترده یکنواخت، ذوزنقه ای، مثلثی، بارهای حرارتی و انواع دیگر بار به اعضای خطی، بارگذاری سقف، بار متحرک و … از دیگر امکانات این نرم افزار می باشد. نهایتا در این نرم افزار خروجی نقشه های CAD را داریم. این برنامه طراحی انواع اتصالات ، تجزیه و تحلیل گرانش و بار جانبی سازه ها را به طور خودکار انجام می دهد. در واقع این برنامه سازه اصلی سوله را طراحی نمی کند و از خروجی سایر نرم افزار ها استفاده می کند.

3-space gass: طراحی سازه های فولادی و اتصالات آن، پل ها، مخازن، استادیوم ها، ساختمان ها

4-master series(lite suite): طراحی سازه های فلزی و اتصالات آن، فایل های خروجی به صورت اکسل و word

در این برنامه ها نمی‌توان برآوردی دقیق از میزان مصالح به‌کار رفته در سازه و هزینه اجرای پروژه در دست داشت. همچنین به‌جز مسئله وقت‌گیر بودن پروسه طراحی احتمال وقوع خطا در مدل‌سازی و طراحی بالاست. علی‌الخصوص با ضوابط جدید بارگذاری که در مبحث ششم مقررات ملی ابلاغ‌ شده و به ‌قدری ضوابط کنترلی و بارگذاری پیچیده شده که بدون استفاده از کامپیوتر این کار واقعاً پیچیده و وقت‌گیر است. همچنین ده‌ها طرح مختلف می‌توان ارائه نمود که همه آن‌ها از نظر مهندسی قابل‌قبول هستند اما به‌سادگی نمی‌توان اظهارنظر کرد که کدام ‌یک از آن‌ها بهترین طرح به دلیل کمترین مصرف مصالح یا حداقل دور ریز ورق خواهد بود (مثلاً، یک‌بار از فونداسیون گیردار و یک‌بار مفصلی استفاده نمود یا قوطی‌های بین قاب‌ها را کم‌ و زیاد نمود). همچنین در برنامه های فوق، به دلیل اینکه به طور تخصصی برای عملیات طراحی سوله ساخته نشده اند، امکان طراحی اتوماتیک سوله چند دهانه، جرثقیل و حماله آن، بچه سوله، سوله دارای نورگیر، سقف قوسی، ستون میانی و نیم طبقه که طراحی دستی آن بسیار مشکل و امکان خطای زیادی دارد، وجود ندارد. همچنین بار برف، تنش مجاز خاک، ضریب منطقه ای زلزله، ارتفاع و ضخامت دیوارها، نوع پوشش سقف، ارتفاع دیوار، شهر محل احداث سازه، ارتفاع پدستال، تنظیمات زلزله، هندسه سوله های مجاور، شرایط دمایی، جابه جایی مجاز سوله، پی و فنداسیون در این برنامه ها در نظر گرفته نمی شود.

باوجود محدودیت‌های فوق و احساس نیاز شدید در مورد نرم‌افزاری که این محدودیت‌ها را جبران کند، این گروه اقدام به ساخت نرم‌افزار سوله پرداز نمود که این نرم‌افزار کلیه قسمت‌های سوله را با بالاترین کیفیت و دقت در کمتر از 1 ساعت طراحی می‌کند.

 

 

مزاياي رقابتی

نرم‌افزار سوله پرداز با فراهم کردن تمامی پارامترهای مؤثر در ساخت سوله به‌صورت اتوماتیک امکان طراحی بهینه و استاندارد را برای کاربر فراهم می سازد.

سایر قابلیت‌ها:

  • سرعت و دقت در طراحی
  • قابلیت ارزیابی و انطباق طراحی با آیین‌نامه‌های مصوب منطقه‌ای
  • قابلیت طراحی بهینه (نسبی)
  • قابلیت مشاوره با تیم حرفه‌ای طراح از طریق سرویس غیرحضوری
  •  مدل کردن کامل و دقیق سوله در sap2000، طراحی به روش ASD و LRFD، بارگذاری بر اساس مبحث ششم ویرایش 1392 و آیین نامه 2800 و بر اساس استانداردهای(A.I.S.C[4]) ،.(M.B.M.A[5])
  • خروجی اتوماتیک نرم افزار قدرتمند TEKLA در کمتر از 5 دقیقه، طراحی سوله های تا ده دهانه مدل سازی انواع سوله  شامل سوله های با سقف قوسی، تک شیب، بچه سوله ی یک طرفه و دو طرفه،  ستون میانی، جرثقیل، طبقه و ...
  • طراحی پل جرثقیل (تک پل- دوپل )
  • طراحی حماله های جرثقیل (مفصلی – یکسره )
  • طراحی فونداسیون ها
  • کنترل تنش خاک ، تحت همه حالات بارگذاری
  • کنترل برش پانچ ، کفایت آرماتور خمشی ، برش یک طرفه ، UPLIFT و لغزش فونداسیون
  • کنترل ضوابط  b/t برای جلوگیری از کمانش موضعی
  • طرح اتوماتیک اتصالات سر به سر تیربه تیر –  تیربه ستون
  • امکان مدل اتوماتیک حماله جرثقیل در برنامه SAP 2000
  • ارائه جدول دقیق و کامل وزن قطعات فولادی
  • برآورد وزن فولاد مصرفی پروژه ، وزن میلگرد و حجم بتن مصرفی و هزینه های تمام شده پروژه
  • ترسیم نقشه های اجرایی سوله به همراه نقشه های شاپ تیر و ستون
  • دارای حالت Lost Option برای کاهش دور ریز ورق، یکی از موضوعات بسیار ضروری در طراحی سوله‌ها با توجه به تنوع ابعاد ورق‌های موجود در بازار مبحث طراحی بهینه است که طراحی سیستماتیک توسط نرم‌افزار سوله پرداز باعث به حداقل رسیدن دور ریز ورق‌ها و اتلاف سرمایه می‌گردد.
  • مدل کردن کامل و دقیق سوله و بارگذاری در برنامه SAP 2000 به طور اتوماتیک ظرف چند ثانیه
  • کنترل تنش ها و جابجایی سوله توسط برنامه بر اساس آئین نامه فولاد و بارگذاری ایران
  • ارائه دفترچه محاسبات برای کلیه مراحل طراحی دستی
  • طراحی اتوماتیک بادبندهای سقف و دیوار ، ستون های باد و تیر نعل درگاه
  • طراحی اتوماتیک کف ستون ها (مفصلی – گیردار)
  • طراحی بولت ها و کف ستون گیردار تحت همه حالات بارگذاری
  • قابلیت طراحی مقاطع سوله به صورت خودکار
  • انتخاب مقاطع مختلف برای اجزای  سازه مانند تیرها، ستون هاو....
  • انتقال هندسه مدل و نتایج طراحی سازه از نرم افزارsps[6] به  نرم افزار sap  و مدل کردن کامل و دقیق سوله و بارگذاری در برنامه SAP 2000 به طور اتوماتیک ظرف چند ثانیه
  • محاسبه بارهای طراحی و ترکیبات بار: محاسبه پارامترهای بارگذاری مربوطه به صورت خودکار در هندسه سازه، بدون نیاز به محاسبات دستی جداگانه.
  • از دیگر مزایای این نرم‌افزار ارائه برآورد دقیق اقتصادی طرح است که قبل از اجرا کارفرما می‌داند چقدر باید هزینه کند و مقدار دقیق مصالح فولادی و بتنی و آرماتور و قالب‌بندی و پوشش سقف و دیوارچینی و. را در اختیار دارد. حتی گاهی می‌توان به این نتیجه رسید که مثلاً برای پوشش سقف یک سالن به عرض 30 متر استفاده از یک سوله تک دهانه با دهانه 30 متر مناسب‌تر است یا یک سوله دو دهانه با دهانه‌های 15 متری. مسئله‌ای که برآورد دستی آن چند روز زمان می‌برد.

گروه طراحی و اجرای سوله پرداز:

در کنار نرم افزار سوله پرداز، تیم طراحی و اجرای شرکت سوله پرداز با بیش از 9 سال سابقه در زمینه طراحی، اجرا و مشاوره سازه های صنعتی و بیش از 11 سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای سازه های فلزی و بتنی و التزام به مدیریت کیفیت و معیارهای فنی و مهندسی در ارائه محصول و خدمات به‌منظور صیانت از سرمایه‌های ملی و ارزش‌آفرینی مستمر برای جامعه مهندسی کشور، حضوری فعال داشته است. تعهد ما به مشتری تلاش در جهت ارائه بهترین مشاوره های لازم در روند تهیه سایت پلان و طراحی معماری و انجام طراحی بهینه برای سازه ها و اجرا و نظارت دقیق بر ساخت می‌باشد. مهندسان جوان این مجموعه در کنار باتجربه‌ترها جمع شده‌اند تا به هرگونه نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران کشور در حوزه مهندسی عمران پاسخگو باشند. امر طراحی سوله کاریست تخصصی و بسیار دقیق ، فاکتورهای مهمی در طراحی دخیل هستند که بی توجهی به آنها می تواند هزینه گزافی را به سازنده تحمیل کند که صرفه اقتصادی را زیر سؤال می برد و یا ممکن است نتیجه معکوس داده و استحکام و پایداری سازه را تضعیف نماید و موجب ایجاد حوادث جبران ناپذیر گردد. واحد کنترل کیفی سوله پرداز در زمان طراحی، ساخت و نصب، با دقت فراوان تمام مراحل را بررسی کرده و با استفاده از متخصصانی در زمینه طراحی کلیه فایل های طراحی را بررسی و به صورت بهینه ارائه می کند، همچنین تمامی مراحل جوش کاری، رنگ کاری و هندسه کار را با دقت بررسی و به کارفرما بر اساس استاندارد ها و آیین نامه های معتبر گزارش می دهد.

  1. مزیت های رقابتی گروه طراحی سوله پرداز:

 

قابل‌ذکر است این گروه به‌عنوان مبدع نرم‌افزار تخصصی سوله پرداز قابلیت‌های منحصربه‌فردی در طراحی سازه‌های صنعتی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • ارائه سبک‌ترین طرح ازنظر مصرف فولاد و بتن و با حداقل دورریز ورق
  • ارائه طرح‌های معمولی در کمتر از 24 ساعت
  • ارسال نقشه‌ها و دفترچه محاسبات و فایل‌های محاسباتی توسط ایمیل یا پست به سراسر نقاط جهان
  • ارائه جدول لیستوفر قطعات فولادی سوله و حجم بتن و وزن آرماتور مصرفی و حجم دیوارچینی و غیره و برآورد ریالی پروژه
  • ارائه فایل‌های محاسباتی سوله و فونداسیون
  • ارائه نقشه پل و حماله های جرثقیل و شاپ تیر و ستون
  • ارائه نقشه‌های شاپ و برش از نرم افزار تکلا
  • دقیق‌ترین و ایمن‌ترین طراحی مطابق با آخرین استانداردهای ملی ایران و بین‌المللی
  • ارائه چند سری نقشه شامل طراحی‌های متفاوت برای یک سوله به کارفرما جهت انتخاب
  •  ارائه طرح‌های سبک‌سازی برای طرح‌های قبلی
  • بررسی و ارائه طرح‌های مقاوم‌سازی برای سوله‌های اجراشده

مهم‌ترین وظیفه یک طراح خوب سازه سبک‌سازی سازه و کاهش قیمت تمام‌شده پروژه ضمن رعایت کلیه استانداردهای ملی و بین‌المللی می‌باشد که بسیار به دانش و تجربه طراح برمی‌گردد. اینکه از چه مصالحی و سیستمی استفاده شود، بتنی یا فلزی، سوله یا خرپا یا سازه فضاکار، سوله معمولی یا قوسی،، ابعاد دهانه‌ها و ارتفاعات و شیب سقف‌ها و...!

شرکت سوله پرداز با داشتن بهترين و پيشرفته ترين تجهيزات و ماشين آلات سنگين و سبک صنعتی در فضای سرپوشيده و با استفاده از انواع فولاد و بهره گیری از کارگران و متخصصين و مهندسين کارآزموده ، توان وسيع خود را برای قبول و انجام انواع سفارشات طی سال‌های گذشته به اثبات رسانيده و آمادگی دارد که حضور فعال برای مشارکت در انواع طرح‌های دولتی و ملی داشته باشد. محاسبات فنی و طراحی سازه ها در شرکت سوله پرداز در واحد مهندسی و با استفاده از نرم‌افزارهای سوله پرداز و بر اساس استانداردهای، (A.I.S.C) ،(M.B.M.A) انجام می‌گیرد .

لازم به ذکراست کلیه مراحل ساخت و تولید سازه های فلزی که شامل:

  1. ساخت و نصب اسکلت فلزی پیچ و مهره
  2. ساخت و نصب اسکلت فلزی جوشی
  3. ساخت و نصب استراکچرهای صنعتی
  4. ساخت و نصب  انواع سوله 

 مطابق آئین‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان بوده که این امر زیر نظر واحد کنترل کیفیت انجام می پذیرد.

 

 

[1] Soolepardaz sepahan (SPS)

[2] industrial

[3]Space frame and truss structures

[4] American institute of steel construction

[5] Metal Building Manufaturere Association

[6] Soolepardaz sepahan